26/11 2013 Ett litet uppehåll...

För några veckor sedan satte jag upp en löparmål som jag skulle klara av innan året är slut. Jag har alltså ett visst antal kilometer som skall vara sprungna innan nyårsafton. Just nu känner jag mig i extremt oform. Jag vet inte riktigt vad det är. Förra veckan sprang jag inte mer än 9km sammanlagt vilket är katastrofalt lite. Jag blir så besviken på mig själv när det blir så. Jag hade tänkt att köra ett långpass i lördags vilket inte alls gick för sig. Luften var kallare och torrare och jag kunde helt ärligt knappt andas efter mindre än 1km?! Det var katastrof. Nog försökte jag hålla i under 6km men det var extremt tungt och exttremt jobbigt. Så nu har jag tagit paus den här veckan. Jag går promenader som vanligt med lilla Pluppen men efter morgonpromenaden går jag en egen promenad precis därefter, innan jag äter frukost. Vi får se om jag känner mig piggare i helgen. Jag känner mig allmänt tung i kroppen och svag - trots att jag äter bra. Nog får jag i mig lite för mycket sötsaker men jag håller ändå en god kosthållning därtill - bra frukost, lunch och middags samt mellisar. Vi får helt enkelt se hur det går. En del av mig har lite panik över det faktum att jag tar en paus från löpningen under en vecka - jag har ju ändå en distans som skall uppnås, men en del av mig tänker att jag kanske orkar mer om jag tar en paus nu. Kanske kan jag öka då. Inget är omöjligt.
 
Idag fick jag en rabattkod från Sportamore och därför bestämde jag mig för att äntligen beställa ett par nya skor från ASICS. Hoppas att dem nu är bra. Jag beställde även ett par kompressionstights till mig och ett par till sambon - båda från Under Armour. Jag har blivit lite smått kär i det märket måste jag säga - snygga, bra passform och sköna. Love is all around för dem.
 
Ja, nej nu måste jag ta ett litet lekpass med Pluppen och sedan en tur till affären.
 
Hej och hopp!!
 
 
My new shoe...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0