29/11 2013 Djurplågeri och återupptagandet av löpningen...

Jag har precis varit inne på en blogg och läst och hur människor mass-slaktar delfiner i det vilda, i sökandet efter den perfekta delfinen till delfin-shower. Hur kan människor vara så onda och utföra sådana hemska dåd? Har du någonsin varit på en delfin-show? Jag kan inte ens besöka djurparker längre då man inte har en aning om hur djuren har det och hur de har hamnat där. Vi skall inte inbilla oss att djuren som anländer till svenska djurparker har haft ett perfekt liv, vi har ingen aning om hur de har blivit behandlade innan de hamnat i våra djurparker. Jag blir så arg så jag kokar inombords, min mage blir i uppror och jag känner mig så otroligt maktlös. Jag drömmer mardrömmar om att människor stjäl vår lilla valp ifrån oss och vaknar alldeles kallsvettig då drömmen ofta handlar om att han blir utsatt för massa hemska saker. Jag skulle dö om det skulle hända. Kommer aldrig lämna honom i bilen eller utanför en affär. Han är alldeles för värdefull för oss och jag vet inte hur jag skulle kunna överleva om något hände honom - vår fina kille. Men alla dessa andra djur, som inte har ett lika bra liv som Lloyd, varför står ingen på deras sida. Hur kan allt plågeri bara fortsätta? Jag får panik!!! Jag vill dessutom inte bara betala in pengar till en organisation och inte ha en aning om vart pengarna hamnar. Jag vill göra något - men hur??? Gaaaaah, panikmorgon idag verkligen. Det går inte att stå ut med tanken att oskyldiga varelser blir behandlade på detta vis!!!
 
Usch ja, för att gå till något helt annat (har väldigt svårt för att släppa det här med djurplågerierna) så skall jag försöka återuppta löpningen idag. Jag har träningsvärk från gårdagen men det kommer gå finfint. Det måste det göra. Jag måste få ut all denna ilska på något vis. Mina nya skor kom igår och dem är perfekta och extremt lätta. Byxorna satt även dem perfekt så det är bara att köra på....
 
 
Min lilla söta plupp....<3
 

Kommentarer
Postat av: Linnea Wass

Hej! Heter du också Linnea Wass eller Andersson? :)

Svar: Jag heter Andersson, Wass är ett släktnamn. Jag har haft en tidigare blogg med namnet Linnéa Wass som var ett bloggnamn helt enkelt kan man väl säga, men den är borttagen =)
Linnéa Andersson

2013-12-10 @ 16:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0