8/11 2013 Regnlöpning och upprensning...

Då var det fredag igen och jag ser fram emot en underbar helg med massa....ledigt?! Lilla LLoyd måste "strutt-tränas" inför utställningen i slutet av november och så skall han såklart få spårträna rådjursklövar också. Lite kluven är man såklart över det faktum att man har rådjursklövar i frysen men vi äter nästan bara vilt såsom älg och rådjur och LLoyd älskar att gå drev i skogen och bara lukta upp massa spår så jag har bestämt mig för att inte ha dåligt samvete för det. Jag äter hellre viltkött eftersom jag vet att de djuren har haft en lyckligt liv i skogen till skillnad från många andra djur på slakterier. Dessutom kastar vi ALDRIG något kött - vi äter upp allt och givetvis får LLoyd ta del av köttet också. Tänk så mycket kött som kastas i affärerna - så många djur som slaktas i onödan? En dröm är ju att ha en så pass stor trädgård att man kan odla sina egna grönsaker och till det äta viltkött - ekologiskt och sunt. 
 
Jag har börjat rensa lite i mitt liv. Jag satt och funderade på det häromdagen - ja, det faktum att jag följer hundratals fitness-sidor på instagram, bloggar jag läser som inte ger mig något, kurser som enbart får mig att vilja trycka huvudet genom en vägg (något överdrivet) och allt sådant som inte ger mig något. Nu har jag avföljt en himla massa fitness-sidor på Instagram - det låter kanske trivialt men finns det något mer irriterande än alla dessa små "textrutor" med något dåligt formulerat "tips" eller "statement" och alla sidor vidarebefodrar varandras eller har miljoner "shout-outs"! Oh dear, I do not need that in my life. Avfölj, avfölj, avfölj!! Nu tycker jag att jag följer vettiga instagrammare, som ger mig något. Jag vill ju se bilder, se verklighet, få inspiration och må bra när jag ser alla bilder - inte irritera mig. Å så trivialt egentligen. Men ja, nu är det så. Jag har rensat bland bokmärkena bland bloggar också - det är så många bloggar som skriver om samma sak och det är ju värdelöst att läsa. Jag vill läsa genuina bloggar som har något att säga - typ Annas blogg!! Hon är någon som man kan inspireras av då hon skriver om sitt företagande, tankar kring himmel och jord, fotograferande, inredning, konst - ja allt det där som jag vill läsa om. Finns det fler bloggar som hennes? Upplys mig då?
 
Sedan är det ju löpningen - jag vet inte vad jag skall säga om den just nu. Det har gått 28 dagar och jag har sammanlagt sprungit 5 mil - det känns faktiskt lite minimalt. Fem mil på en månad ungefär vilket innebär ungefär 1 mil i veckan - is that all I've got eller? Nä, det måste bli lite skärpning på den fronten om jag skall lyckas nå mitt mål - som enligt mig inte är så fantastiskt högt satt. Men ja, vi får se hur det går. Den här veckan är det ju 4x3km som gäller och jag har två pass kvar. (Gud vad störigt att jag blandar siffror och bokstäver när jag skriver siffror?!) Ett pass idag och ett pass på söndag. Igår hade jag ett pass och det regnade när jag sprang. Regnet får mig att vilja springa längre - det har väl att göra med syret i luften som får en att bli helt....euforisk eller nåt? Bästa musiken har jag just nu också (In-Grid med In-Tango) så göttiga ljud i låten så jag blir alldeles springig. Well, härlig känsla är det. Har även testat att springa till lugnare låtar för att tagga ner inombords (Down med Jason Walker & Cut med Plumb) mycket bra låtar. Sedan har jag hittat femhundrasjuttioelva (bokstäver) versioner av Sinéad med Within Temptation och massa härliga Dj's. Well, musiksnack var det här jag. Duktig på att hålla spåret? Nejvisst! Men sådan är Linnéan...
 
Jaha, nä jag får la ta och ta tag i min skrivuppgift nu....due next friday men det är skönt att vara i tid...me likey.
 
 
Älskar mina nya Casall-HIT-löparbrallor - sitter som en smäck och är grymt snygga. Köpta på Sportamore när de dessutom hade -20% rabatt!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0