24/4 2014 Full fart framåt...

Jaha då var det bara två veckors träning kvar till Göteborgsvarvet. Panik? Jamenvisst. Vad skall man ens ha på sig? Vilka skor skall jag springa i? Kommer det vara kallt eller varmt? Om det är varmt - kommer jag klara värmen? Hua vad många oklarheter...nerverna börjar krypa fram...det är ju trots allt bara andra gången jag springer en halvmara. Men det måste ju gå, det bara måste gå....ju?
 
Igår kom iaf ett paket lastat med löparbrallor från UnderArmour och ett par (hör och häpna) löparsolglasögon som är så osmickrande så man kan dö lite grann. Men jag ser hellre än ser snygg ut. Do I ever look good when I run liksom? haha!!
 
Men brallorna är iaf toppen, tror jag. Det är warmgear vilket innebär att man inte blir så varm - brallorna håller dig sval helt enkelt. Jag har ett par Coldgear som har motsatt funktion och de funkar superbra när det är lite svalare ute. Men nu när värmen är här bör man också ha ett par svalare brallor. UnderArmour har de allra bästa löparbrallorna enligt mig. De sitter bra och glider ingenstans. Det är även kompression som skall förhindra eventuella små bristningar i blodkärl samt hålla allt på plats eller förhindra för mycket vibration (förstås det vad jag menar?)
 
Jag har även köpt nya löparskor från Saucony, får visa dem i ett annat inlägg. De har mindre drop än vad jag är van vid men de funkade att springa i igår. Idag har jag vilodag (vilket innebär promenader med pluppen men ingen löpning).
 
Här är iaf byxorna:
 
De är ganska höga i midjan vilket jag gillar...
 
 
Märket ser ut såhär:
 
 

Ja, bilderna är urusla men det blir så när man inte har sin riktiga spegel...
 
Nu blir det pluggande för mig resten av dagen, wish me luck!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0