10/6 2014 Löprunda och svalkande återhämtning...

Det blev en löprunda idag. Jag var mycket tveksam i morse när jag vaknade men efter promenaden med Lloyd var det bara att ge sig iväg. 3km (jag försöker få ner tiden, träna på att springa snabbare men under en kort sträcka) å tiden blev exakt 17.59 för 3km. Förra målet jag hade var att komma ner under 18min eftersom jag alltid velat kunna springa i ett 6km-tempo. Jag kommer aldrig bli en snabb löpare men jag kanske kan bli mitt snabbaste! Mitt nya mål är 17.30min för 3km. Men vi får väl se om jag kan pressa mig till det. För övrigt är ju målet att kunna springa halvmaror utan att dö haha. Det är fan rätt jobbigt att springa 21km å ibland tänker jag att man är lite dum i huvudet som gör det. Men en del av en älskar att göra det. 

Nästa halvmara blir i augusti (sprang ju gbg-varvet i slutet på maj, får skriva om det i något inlägg)! Prinsens minne är det då och förhoppningsvis kan jag slå förra tiden som jag hade för det loppet för två år sedan. Men det är ett tag kvar så nu gäller bara att hålla i löpningen, försöka ha ett snitt på minst 15km sammanlagt per vecka eller mer och äta bra mat som ger mig massor av energi att använda samt att sova massor. 

Veckorna efter gbg-varvet har sett ut såhär: 

1. 6km 
2. 19km
3. 17km 
4. Det är denna veckan och jag har bara sprungit 3km såhär långt 

Nu återhämtningsdryck: vatten, jordgubbar, lite eco saft och spirulina! 


Å så en dusch såklart :-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0