16/6 2014 Fettprogram som väcker tankar...

Jag brukar aldrig titta på nyheterna, morgonprogram eller något annat heller för den delen när det kommer till TV. Men nu är jag och hälsar på hos pappa och han är precis tvärtom. Så av den anledningen kikade jag på Malou i morse och hon hade en läkare där som pratade om fett och fett runt organen samt i organen. Fatta inuti organen!!! De skar i en lever med fett i, löst fett som lätt kunde vandra ut i blodet och äckla sig. USCH på det. Nu är jag livrädd och vill göra en magnetundersökning för att kolla min organ. Så det skall minsann undersökas. Såklart ökar sådant fett risken för både hjärt- och kärlsjukdomar samt diabetes men inte bara sjukdomar, man kan ju dö! Ja, jag är bara 33 år gammal men vad sjutton. Folk yngre eller lite äldre än mig dör ju på lopp och ni kan tro att det var läskigt på Göteborgsvarvet där folk låg och spydde vid vägkanten av överansträngning. Det kunde ha varit jag! Jag pressar mig utöver min förmåga så tänk om jag har fett i organen och dör platt fall när jag pressar mig. O b e h a g l i g t! 

Well, nu åt jag iaf en riktigt bra frukost samtidigt som jag såg programmet så det kändes ju lite bättre! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0