20/3 2014 Förmiddag med smoothie och skrivande...

Vissa dagar får man till ett flow. Allt bara fungerar och jag kan då faktiskt inte riktigt förklara vad det är som påverkar. Numera kan jag äta frukost lite snabbare än tidigare (det går på 15 minuter istället för 45 minuter), LLoyd och jag kommer ut lite tidigare på morgonen eftersom det är ljusare och jag får till alla mellanmål, lunch, kvällsvitaminer bla bla bla. Ett flow helt enkelt.
 
Nu på förmiddagen har jag suttit och läst samt skrivit på mina uppgifter till skrivarkursen jag läser, det krävs megakoncentration för min del för att kunna göra sådana uppgifter. Vi skall jämföra två noveller i fråga om diverse skumma sinnesstämningar, miljö, återkommande ord, synestesi etc. Dessutom har jag novellerna på I-paden så jag kan inte sitta och stryka under meningar utan får ja, planera hur jag gör helt enkelt. Well, det funkar....idag!
 
Har precis tillverkat en smoothie som jag för första gången gjorde igår (glömde dock spenaten som jag hade planerat att addera till ursprungsreceptet) just för att den är så supergod!
 
Recept?
 
Vatten
Mjölk
Proteinpulver
Blåbär
Jordgubbar
Linfrön
(Spenat)
 
I med allt i mixern och kör tills allt är blandat/mixat!
 
Jag är lite kluven när det kommer till det här med proteinpulver, för mig är det något som jag tillsätter för att det är gott och förmodligen är det bättre än att äta godis. För övrigt är jag ju glad för produkter som är "rena" och naturliga men jag viker mig där tills dess att jag funnit ett annat alternativ helt enkelt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0