6/3 2014 Tjock i bollen men livet flyter på...

Det är väl konstigt att man får en förkylning som sätter sig på luftrören (hosta) och så vandrar den runt i några dagar mellan öron, näsa och nu har den hamnat i halsen. Så nu har jag tjockt huvud, täppt näsa, ont i halsen och hosta. Lite lock i öronen är grädden på moset. Men fasiken, jag hade kunnat vara dödssjuk och det är jag inte. Jag försöker verkligen tänka "Det går över" för det gör det ju.
 
Idag måste jag verkligen avsluta mina skrivuppgifter. Jag har kommit en god bit på vägen och jag lär mig jättemycket men vissa uppgifter sitter jag och stirrar på under flera dagar och bara tänker "Eh va?"! Sen släpper det oftast och det är ju det där med att sätta sig ner och bara skriva som är det svåraste. Men nu sitter jag här och har skrivit lite på morgonkvisten tillsammans med vatten och Celsius - I need to stay awake! I vanliga fall dricker jag bara Celsius när jag tränar men när det känns som att någon har tryckt in bomull i pannan och näsan så får man ta till andra verktyg!
 
Plupp-promenad strax - han måste ju ut oavsett om jag är frisk eller sjuk och jag måste säga att det är underbart. Det är det här livet jag vill leva - ut med Pluppen och bara ha kul med träning och valpfasoner. Han är helt underbar och jag är så oerhört tacksam att han finns i vårt liv. Mattes lilla älskling!
 
Därefter måste jag iväg till affären (1km) och handla samt hämta ut ett paket med lite böcker. Beställde lite roligt på Adlibris på rean samt inte på rean - allt man vill ha är ju sällan på rean.
Sedan blir det skrivande igen. Jag kan inte träna nu när jag är sjuk, vågar inte chansa så det är bara att invända friskare dagar. Jag hoppas kunna ge mig ut på söndag så har det iaf blivit ett träningspass den här veckan. Jag rör ju ändå på mig i form av promenader med Pluppen så det blir ju inte bara stillasittande.
 
Jag vill även hinna med och lägga in Photoshop på datorn, köpte ju det i december och har fortfarande inte lagt in det. Blir så trött på mig själv när jag äntligen fick tag på programmet för en billigare peng än normalt. Hoppas kunna tjoffa ihop en bättre design till bloggen också. I like change (okej, där ljög jag lite) men jag gillar och pillra med sådana saker och ja....orka vara jag just nu i mitt snurriga pall!
 
 
Brun - förbannat blond (?) och fräknig - det är ju throwbackthursday!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0