15/8 2012 Slår härmed hål på alla bantningsmyter!

Efter sex veckor och tre dagar tänker jag slå hål på allt vad bantningsmyter heter. Jag har, under lite mer än sex veckors tid, ätit precis vad jag vill och tränat rätt så mycket. Till min hjälp har jag haft en pulsmätare för att ha koll på pulsen samt kaloriförbränning. Hur många kalorier jag har bränt är allt jag hållit koll på - inte hur många kalorier jag har stoppat i mig. Jag har ätit mat - massor med mat såsom pasta, potatis, sås, kött, sallad. Därtill har jag ätit bröd, smör, ost, salami samt annat gott som jag inte kommer på just nu. Jag har även ätit frukter av olika slag. Det enda jag inte ätit särskilt mycket av är godis, chips och efterrätter - men jag har ätit det vid tillfällen.
 
Träningen har bestått av tung styrketräning, konditionsträning i form av löpning, zumba och intervallträning i grymma backar. Mitt mål var att bli starkare och mindre i omfång - jag ville att en löprunda skulle kunna utföras utan att jag fick ett behov av att stanna. Jag har nått alla mina mål. Jag mätte och vägde mig idag och det är här det intressanta kommer fram - jag har sammanlagt över byst/rygg, midja, mage, rumpa och lår tappat 33,5 cm MEN bara tappat ett ynka kilo. Jag har alltid varit en förespråkare för att mäta istället för att väga. Min analys av vad som har skett med min kropp är att musklerna har växt och fettet har minskat. Muskler väger mer än fett men tar mindre plats. Därför har jag bara tappat 1 kilo men minskat 33,5 cm i omfång vilket är sjukt gött. Mina intervaller i de norska backarna har dessutom gjort så att löprundorna här hemma i Sverige blivit en barnlek. Tilläggas skall att jag kört något för hårt då jag fick känningar i vänstra knät och har därmed inte vågat köra full fart här hemma....än. Men det kommer!! Jag är så sjukt lycklig och har fått tillbaka tron på mig själv att jag faktiskt klarar av att nå mål som jag har satt upp. Men det krävs en hel del jävlaranamma, flera liter svett, ilska och några tårar. Men det går!!
 
Nu tänker jag fortsätta köra på stenhårt - jag älskar träningen. På lördag funderar jag dessutom starkt på att köra halvmaran nere i Halmstad - how about that?!
 

Kommentarer
Postat av: Anna Larsson

great!
Ja beställ som vanligt men beställ det vita och så skriver du bara svart som meddelande så fixar jag det =)

2012-08-15 @ 18:29:42
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Anna Larsson

har aldrig testat det på svart så vet inte om det blir bra.

2012-08-15 @ 20:15:07
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Malin

Du är grym Linnéa!

2012-08-18 @ 01:02:18
Postat av: Malin

Du är grym Linnéa!

Svar: Tack fina Malin =)
Linnéa Andersson

2012-08-18 @ 01:02:48
URL: http://gunnarssonmalin.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0