16/8 2012 En blomma i Afrikas öken!

Normalt sett skriver jag i princip bara om träning men detta inlägg kommer inte handla om träning!
 
Jag förstår egentligen inte varför man ser en sådan som "En blomma i Afrikas öken" film när man redan läst boken och vet hur hemsk den är. Men det är något hos en som måste se hemska saker för att förstå att det pågår så fruktansvärt hemska saker uti vår värld. Det pågår saker som ingen religion bestämt skall ske utan någon har fått för sig att det är så. Scenen när den 3-åriga Waris blir könstympad bränner på näthinnan som om jag varit där och sett på. Finns det något värre en ett litet barn som gråter av smärta - det gör ont i hela mig bara av tanken. Barn är barn och de som är så små och inte kan försvara sig skall inte behöva uppleva smärta. Jag avskyr verkligen när barn blir utsatta för diverse hemskheter och orättvisor. Jag önskar bara att man kunde göra något - förändra hemska saker som sker. Visst försöker jag väl se till att se allt vad jag bara kan av vad som sker i skolans värld när jag är där och påverka och visst köper jag FAKTUM av den hemlöse som står utanför ICA Kvantum och ger honom några extra slantar men det måste väl ändå finnas mer jag kan göra?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0