17/8 2012 Moves fortsätter att leverera!

Jag har tidigare skrivit om det fantastiska Moves & Motivation där jag tränar. Under sommaren har jag ju varit i Norge och inte alls haft tillgång till gruppträning förutom min egen där jag själv varit tränare/instruktör. Men nu är jag hemma och jag kan inte mer än säga att Moves fortsätter att leverera. Dessutom förundras jag över hur en träningsställe lyckas utvecklas och bli ännu bättre på så kort tid. Jag har ju bara varit borta i sex veckor!
 
I tisdags var jag på Camillas Zumba - Oh My God vad coolt det var. Jag tror att jag kände igen två låtars koreografier (instruktörerna byter ju ut låtarna efterhand) som hon precis börjat att ha med i programmet när jag åkte, resten var utbytt och herrebananer vilket pass. Jag fick såklart fokusera extra för att lära mig alla nya steg men det var verkligen hur kul som helst - ännu bättre musik, ännu bättre koreografier men samma härliga instruktör! Det är det som är så underbart på Moves - instruktörerna är så fantastiskt glada och inspirerande och från dess att man går in genom entrén så känner man sig välkommen!
 
Igår var jag på Leons CX WORX 30 min - hela kroppen dog haha. Nä men seriöst, hur kan 30 korta minuter vara så effektiva - mina sneda magmuskler är idag inte att leka med. Dessutom är han hur härliga som helst - peppande och han ser och ger en små exkla direktiv när man gör fel, även om vi är flera ute i salen - vilket gör att det känns som att han är ens personliga tränare. Thumbs up till dig Leon! En annan sak som jag tänkte på var hur mycket jag svettades, vid ett tillfälle var jag tvungen att se mig själv omkring för att se om det verkligen bara var jag som svettades så mycket. Dock krävde övningarna all min fokus så jag lyckades inte få svar på min fråga då. Men till min glädje påpekade även instruktör Camilla det efteråt. Så skönt att det inte bara var jag. Leon kom med den pedagogiska kommentaren att vi alla svettas olika mycket =)! Well, jag säger bara som så att jag kommer återkomma. Nästa pass jag hade tänkt att prova är Body Balance och Yoga. AfroMoves med Anja verkar också hur kul som helst. Jag tänker även ge mig på Body Combat igen - nu kanske jag är i liiiite bättre form än förra gången som jag provade. Man kan bara hoppas!
 
I morgon är tanken att jag skall springa halvmaran i Halmstad - prinsens minne heter loppet om jag inte minns helst fel. Det skall bli spännande att se om jag överlever. Jag hoppas att vädret lugnar sig och att det blir lite svalare - just nu är det alldeles för varmt för mig att springa. Det är bara att hålla tummarna för vädret och för att jag skall orka mala på i 21km.
 
Sammanfattningsvis har den här träningsveckan sett ut såhär/kommer den här veckan se ut såhär:
 
Måndag: 12km löpning + styrka ben & rumpa
Tisdag: 60 min Zumba
Onsdag: Styrka överkropp + vila
Torsdag: 3km löpning + CX WORX
Fredag: Vila (cykelturer med mamma)
Lördag: Prinsens minne 21km löpning =/
Söndag: Zumba?
 
Jag är så tillbaka i mitt tränings-sinne - träningen är enormt viktig för mig och kommer att prioriteras nästan först i mitt liv framöver! Nöjd och svettig efter ett Zumbapass:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0