22/8 2012 Sängläge för hela slanten!

Efter min halvmara i söndags har jag ju haft en del träningsvärk i låren (oväntat lite men ändå träningsvärk). Igår bestämde jag mig i alla fall för att det var dags för ett Zumbapass. Dock hade jag tankarna någon annanstans och en allmänt dålig dag (förutom Avannalinnet). Jag bokade plats och cyklade dit i hopp om att humöret skulle förändras eftersom passet satte igång. Givetvis gjorde det de men när det var ungefär 5 minuter kvar trampade min vänsterfot snett på utsidan och jag föll med en duns rakt ner i golvet. Flera personer inklusive instruktören var på väg och skulle hjälpa mig upp men jag visade till dem att fortsätta och att jag var okej. Jag ställde mig upp, tog min vattenflaska, haltade bort till väskan och satte mig på golvet för att ta av skon. Fotleden såg okej ut men jag kände att jag inte kunde fortsätta så jag haltade ut och cyklade hem. Väl hemma kände jag att foten svullnat mer men förutom mitt dåliga humör kändes foten ändå okej....under några minuter.
 
Nu är foten rätt så jäkla svullen, blödningen är på väg ut och blånader har uppenbarat sig fint på ovansidan av foten. Jag kan inte stödja på foten vilket innebär att det blir mycket sittande och liggande för mig - trist men sant. What to do, what to do?! Jag avvaktar några dagar för att se om foten blir bättre - blir den inte det så är det väl läkaren som gäller. Men om det "bara" är en stukning så gör de i alla fall ingenting och det är bara slöseri med tid och pengar.
 
Det allra jobbigaste är att vi bor på två våningar - köket är på bottenvåningen och sovrum samt vardagsrum är uppe. Det är inte alltför lätt att ta sig uppför trappan - nedför går helt okej. Jaja, ingen träning på ett tag nu då. I början lär det väl bara bli promenader sen för att återuppbygga foten. Skitjag skulle ha vilat några till dagar efter maran - varför kunde jag inte bara tagit någon promenad som vanliga människor gör. Nejmenvisst - Linnéa skall alltid köra järnet. Jag har nu lärt mig min läxa!
 
Nu sitter jag dessutom och äter godis - det var det enda i matväg som fanns på ovanvåningen - clever drag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0