25/12 2012 Kost för träning är nu klar!

Ja, nog har det varit komplicerat att ta sig igenom livsmedelskemi med sllt vad det innebar men nu är jag klar och har gott om kunskaper att dela med mig av. Det känns fantastiskt att nu ha så mycket kunskaper om hur kroppen faktiskt fungerar både kemiskt men också vad som är viktigt att tänka på rent mentalt. Det viktigaste som jag tar med mig är att man faktiskt bör äta, utan mat fungerar vi inte. Visste du att bara hjärnan behöver 120g kolhydrater per dag för att orka!! Visste du dessutom att ett uträknat bmi inte alls behöver stämma för dig, det finns så mkt mer man måste räkna in för att faktiskt få en mer exakt siffra för vad du bör få i dig. Visste du dessutom att man i rätt många fall bör äta mer än vad man tror och att man måste tänka på när man äter vad. Ja, jag hoppas att jag blir mer aktiv här på bloggen framöver och kan dela med mig av alla mina nyvunna kunskaper!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0