19/7 2012 Bränna vs. Bygga?

Jaha, då är det snart dags att inleda en ny fas i träningen. Jag blev ju sjuk i veckan, en svettig/kylig feber uppenbarade sig från ingenstans och kort därefter fick jag halsont. Jag misstänkte att en rejäl förkylning var på gång men den verkade aldrig riktigt bryta ut. Nu hoppas jag att den går tillbaka allteftersom jag har tagit igen sömnbrist och sådär. Jag skulle vila i tre dagar tänkte jag. I måndags ställde jag in Zumban och det var väl typ det som blev min vila. I tisdags skulle jag följa med på en promenad som råkade bli en promenad på två timmar. Jag tröttnade lite i slutet så jag satte på musik vilket ledde till att jag började dansa, i vägkanten, Zumba. Ja, jag var glad och helt knäpp haha. Igår vilade jag och idag har jag kört Zumba. Det kändes okej. Men nu är det dags för ett nytt steg i träningen, nu gäller det att styrkaträna stenhårt, köra explosiva övningar och inte slarva med proteindrinkarna och sömnen. Jag måste få fram musklerna nu, fettet måste väck. Desdutom läste jag en intressant artikel om att personer som sover mindre, äter mer. Det stämmer helt sinnessjukt bra in på mig. Jag äter emellanåt just för att hålla mig vaken istället för att faktiskt lyssna på kroppen och låta den sova. Här uppe har jag inte gjort så alltför ofta men istället har jag ätit en del bröd och man får rätt ont i magen av det och det leder ju sin tur till att man mår knas och äter ännu mer knasigt känns det som. Ja, det är mycket som skall klicka för att kroppen skall må bra men jag vill finna ett sätt att leva med allt i symbios! Jag vet att jag har sagt att jag försöker undvika att ha en annan person som mål för min träning men det är iaf den här typen av kropp jag strävar emot. Vältränad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0