21/6 2012 I värmen önskar jag detta!

Det är så otroligt varmt idag. I morse var jag ute och sprang, eller rättare sagt, jag försökte springa. Det gick sådär som man kanske kan förstå av mina ord. Det började helt okej, men jag kände av att kondisen inte var på topp. Efter två kilometer fick jag gå och så höll jag på resten av min 5,5 kilometersrunda. Så uselt så det är inte klokt. Men ännu värre ändå, vet ni vad som hände efter ungefär 3 kilometer? En överkörd huggormbebis ligger på marken där jag skall springa, då började jag springa. Finns det en så finns det flera och dessutom såg den härligt (läs extremt äckligt) nykläckt ut. Buäääääää!!!
 
Hur som helst, jag sprang väl ungefär 500meter i något snabb takt men sedan gick det tillbaka till det där gå-springa-gå som jag avskyr. Jag skyller på värmen men innerst inne vet jag att jag måste skärpa mig om jag skall klara av att springa de där 2,1 milen i augusti. Jag skall ju dessutom springa i Central Park i augusti, jag menar, inte sjutton tänker jag gå-springa-gå i självaste New York - aldrig i hela livet. Nä, skärpning Linnéa. Skärpning deluxe dessutom!!
 
Resten av dagen har också varit varm, låg väl sisådär 45 minuter av och an i en solstol på trädäcket out back men jag har ju inte precis tålamodet för att ligga stilla. Samtidigt har jag tvättat, hängt tvätt, ätit och till slut beslutade jag mig för att kratta ihop gammalt gräs som älsklingen har klippt. Sedan fick jag för mig att klippa gräset......och kratta upp det som lade sig på gräsmattan efteråt. Sist men inte minst lyckades jag även påbörja en rensning av rabatten. Men jag kom nog bara en tiondel innan jag gav upp. Fick ont i ryggen.
 
Men vet ni vad? Helst av allt, när det är så här varmt, hade jag velat strutta omkring i någon park med mina kära systrar (vart är ni när man behöööööver er??!!) i den här underbara klänningen:
 
 
Den i grönt föredrar jag....undrar vad de kostar?
 
Till klänningen vill jag ha de här underbart vackra skorna:
 
Eller så kanske man skulle ha den här klänningen och massa härliga lätta sjalar i håret (stavas sjal så? God morgon svenskläraren, jag är på semester):
 
 
Eller vad sägs om de här underbara skorna:
 
 
Candy colours deluxe:
 
 
Å så en liten fräsch (gillar inte ordet fräsch, måste komma på ett bättre) make-up på det:
 
 
Å så skulle vi avsluta dagen med att hänga i repstegar över havet - dingla i vinden - how about that?
 
 
Men riktigt så drömskt blev det inte - varför blir det inte det egentligen? Är det så långt ifrån verkligheten att leva så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0