25/6 2012 Mitt mål jag vill nå!

Alla har vi nog ett kroppsideal oavsett vi vill erkänna det eller ej. Jag anser att det bara är en själv som kan sätta upp mål för hur man vill se ut och ingen annan har egentligen med det att göra. Dock kan man givetvis ha åsikter om vad man själv anser är för smalt eller för tjockt - för min del utgår jag till största del utifrån vad som är hälsosamt och inte.
 
Jag har mål som jag vill uppnå med min träning men det är inte bara mål som pekar mot utseendet utan mål som leder till att vissa saker inom träningen blir lättare att utföra. Igår sprang jag 1,1 mil för första gången det här året. Målet är att klara av att springa  2,1 mil. För att jag skall klara av att göra detta måste jag bli lättare, jag måste bränna bort en del fett och öka muskelmassan. I det stora hela spelar vikten ingen roll utan huvudsaken är att det blir lättare att löpa och inte lika tungt - därav mer muskler som orkar istället för fett som i princip inte gör någonting. Dock skall fett inte blandas ihop med underhudsfett som skyddar alla organ i kroppen. Det jag menar är fett som inte, för min del, behöver vara där och som är i vägen när jag tränar, böjer, tänjer etc.
 
Jag har inte heller orimliga kroppsideal. Jag har under morgonen suttit och kikat igenom gamla bilder på mig själv och har funnit två bilder där jag ser sund ut (dock vet jag om att jag hade sämre kondis när bilderna togs).
 
Den ena bilden är 5 år gammal ganska exakt och den andra bilden är säkert 8 år gammal.
 
Jag har svårt för att sätta upp mål utifrån någon annans kropp, alltså att jag vill ha en kropp som någon annan har. Jag har ju min uppsättning av gener som gör att jag ser ut som jag gör. Mitt skelett ser ut som det gör vilket gör att jag har en viss kroppsform och kan helt enkelt inte se ut som alla supermodeller. Ibland kan jag dock finna en bild på en tjej vars armar är lika mina eller så och då kan jag givetvis sätta upp ett mål att nå muskelmassa utifrån bilden. Do I make sense?
 
Ja, för att inte babbla så sabla mycket kommer mina två bilder här:
 
 
Jag gillar mina ben och hur kroppen ser ut rent allmänt. Får man säga så utan att vara för egotrippad?
 
 
Det här är verkligen mina armar, de otränade armar som jag har nu är inte mina. Jag känner inte igen dem och de känns obekväma, Jag älskar mina armar på den här bilden, de är långa och tränade utan att vara extremt smala. Jupps, där har jag mina mål ben och armar!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Du är jättefin!!

Svar: Visst är det skönt att röra på sig även om det regnar? Jag tog på mig regnstället tidigare idag, när jag gick ut med hunden.

Svar: Ja det är verkligen helt underbart att röra på sig när det regnar. Men igår var det något för kallt brrrrr =)
Linnéa Andersson

2012-06-25 @ 20:54:01
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0