26/6 2012 Notoriskt beroende av godis!

Är det bara jag som äter godis i princip var dag eller finns det fler som jag? Jag måste verkligen sakna självdisciplin helt och hållet. Det regnar ute och det gjorde det även igår. Igår gick jag 1,1 mil i ösregn och frös som dränkt råtta när jag kom hem - det lockar inte idag. Vad gör jag istället? Jag äter godis! Vad är det som får en att äta massa godis egentligen. Man känner ju att det inte är bra för kroppen - men så är man där ändå och sluskar i sig.

På något vänster anser jag det bättre att äta hembakta bakverk av olika slag då man vet vad man lägger i sina små (stora?) skapelser men när man äter godis har man inte den blekaste aning om vad som egentligen finns i. Dessutom är det sämst för mina tänder. Det kanske märks att jag har den här diskussionen inombords väldigt ofta och jag kan inte annat än säga att jag är trött på den. I Norge vet jag om att jag inte kommer att äta godis, det är för dyrt där. Men här i Sverige är det bara att plocka ner i påsen utan större hål i plånboken.

Nä, blä på godis alltså....å ändå äter man det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0