27/6 2012 Bra och inte bra i världen av skönhetsprodukter!

Jag älskar att shoppa skönhetsprodukter och smink - både dyrt och billigt. Ibland blir man förvånad och ibland blir man väldigt besviken. Här kommer i alla fall några av mina lyckade och mindre lyckade köp när det kommer till skönhetsprodukter!
 
 
Ekologisk och organisk handkräm från Estelle & Thild. Den kostar ungefär 179kr och är värd varenda krona. Mina händer blir mjuka och håller sig mjuka. Den ger en svag efterdoft av citrus och skog. Beroendeframkallande trots priset!
 
 
Den här underbara krämen fann jag på Åhlens bland barnkläder. Den kostar ungefär 70kr och doftar lite av någon blomster. Den doftar ungefär som jag minns att mammas fotkräm luktade när jag var liten. Saken är den att den är ingen fotkräm. Jag köpte den för att använda på kroppen men så en kväll provade jag att smörja in fötterna med den och dagen efter var mina fötter väldigt mjuka. Jag fortsatte smörja var kväll och nu har jag inte en endaste spricka i mina hälar längre. Vilken dröm nu inför sommarens sandalbärande.
 
 
Kropps-smör (Brazil Nut) från the Body Shop. Den kostar egentligen ca: 180kr men jag köpte den på rea på centralen i Gbg, halva priset. Doften den efterlämnar är magisk och min hud blir mjuk utan att klia som vissa andra kropps-smör kan göra. Love it!
 
 
Brun utan sol från Åhlens. Priset låg nog precis vid hundralappen, kanske högre. Den är inte värd sitt pris. Visst blir man brun men tyvärr lägger sig den bruna färgen väldigt ojämnt. Jag upplever ränder på alla ställen utom i ansiktet och det är förmodligen för att jag har massa fräknar i ansiktet. Jag har gett den tre chanser, skrubbat innan, smörjt innan, smörjt med mindre mängd, mer mängd osv. Ingenting fungerar för att få den jämn. Men som sagt, i ansiktet går den att använda.
 
 
Foundation och Rouge från Maybelline, priset låg på runt hundralappen vardera. Jag borde ha anat ugglor i mossen när jag kände doften av parfym - produkterna är extremt doftrika. Jag fick utslag efter några dagar över hela kinderna och upp under ögat samt ner på halsen. Nej, de båda hamnar i Bad Products kategorin.
 
 
Lotion från Estelle & Thild med ett pris på ungefär 180kr. Är den värd priset? Inte direkt. Den är en vardagslotion men jag tycker faktiskt inte att den är något speciellt. Jag köper gärna ekologiska produkter men de måste ju också vara bra när de kostar mer än vanliga produkter. Jag har en rätt torr och känslig hy så kanske passar den bättre för dig med normal hy.
 
 
Här kommer en av de sämsta produkter jag någonsin provat när det kommer till Shampo. Oj vad mycket man måste ta för att håret ens skall bli rent. Jag använder inga produkter alls i mitt hår, jag tvättar mitt hår relativt ofta eftersom jag tränar en hel del. Men det här Shampot är inget jag kan rekommendera för huvudtaget. Håret blir inte rent av en tvätt utan jag måste tvätta håret ett par gånger och dela in håret i sektioner för att komma åt med schampot som inte vill fördela sig något vidare. Priset ligger på ungefär 120kr.
 
Så, dyrt är inte alltid bäst och ekologiskt är inte heller det alltid bäst. Jag kommer dock fortsätta söka efter det perfekta ekologiska schampot - vill ju ha bra och miljövänliga produkter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0