29/6 2012 "En helt vanlig dag på jobbet"

Ja, idag har jag haft en helt vanlig dag på jobbet såhär långt. Jag gick ner till hotellet i morse, grämde mig lite över de trista lekrummet och bestämde mig för att ta tag i det som fanns där. Jag satte ihop det färgglada tältet, delade upp leksakerna och ställde upp dem på finaste sätt för att skapa en inbjudande känsla. Från dörren och in till lekhörnan lade jag ut sifferskummgummiplattor som för att visa vägen i regnbågens alla färger. Det blev riktigt tjusigt i slutändan, ja med det jag hade att arbeta med.

Efter att nyss ha fikat lite hastigt skall jag nu sätta mig och planera aktiviteter utifrån hur jag själv vill ha det. Jätteskönt att få bestämma helt själv hur jag vill ha det. Sedan är det klart att jag kanske inte får igenom allt men man kan ju hoppas. Det är både "träningsaktiviteter" och "barnaktiviteter" - två former som passar mig ypperligt!

Igår, när jag anlände till hotellet, packade jag upp och satte på mig träningskläder. Efter att ha suttit på en buss/tåg i nio timmar behövde min kropp allt annat är vilande. Jag körde på ett styrkepass, inte så värst seriöst och välplanerat men jag körde på stenhårt för att köra slut på musklerna. Så underbart skönt!



Men mest av allt får jag nog säga att jag längtar efter mitt lilla hjärta där hemma i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0