11/6 2014 Ansiktsrutiner...

Jag älskar mina ansiktsprodukter och har inte bytt produkter på flera år. Det går inte att finna bättre produkter som jag INTE är allergisk mot, tro mig, jag har försökt. Alla produkter kommer från Decléor och är fria från parabener. Nedan ser ni från vänster: 

1. Ansiktstvätt i gelform. Tvättar bort smink påett skonsamt sätt utan att torka ut huden. Luktar naturligt av växter. 

2. Ansiktsvatten att svepa över ansiktet med en bomullstuss för att få bort eventuella resterande sminkrester samt förbereda huden för en dag- eller nattkräm. 

3. Dagkräm. Mjölkig och mjuk i konsistensen. Doftar lätt av växter och efterlämnar en återfuktad hud utan att bli fet. 

4. Ögonkräm som också har en mjölkig mjuk konsistens men lite lättare än dagkrämen. Känns lätt mot huden och efterlämnar en sval känsla runt ögonen. Doftar nyplockade kantareller enligt mig, men bara när man smörjer på den. Absolut inte en obehaglig doft. 

5. En nattkräm som doftar skog. Den är i fast form men smälter när den kommer i kontakt med den kroppstempererade huden. Efterlämnar en underbar känsla av lugn och man vaknar med hy mjuk som en babyrumpa! 

Produkterna passar den känsliga hyn. Jag får lätt utslag av produkter för känslig hy i vanliga fall men inte dessa. De är to die for! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0