28/11 2012 Återhämtningsdryck!

Jaha, då sitter jag här med min essäuppgift där man skall göra en en matsedel för en blandkostare till en laktovegetarian och en vegan. När man har gjort lakton så är man ju halvvägs men det är ändå rätt svårt att byta ut allt och vitamin D är i princip omöjligt att få till i kosten för en vegan utan att personen äter kosttillskott. Men det jag satt med rätt länge var någon form av motsvarighet till "Gainomax" som är en återhämtningsdryck med hög halt kolhydrater och protein men låg mängd fett. Det jag till slut fick ihop var sojadryck, blåbär, sojaprotein och torkade bananer. Sammanlagt innehöll det nedanstående:
 
Kcal: 270
Protein: 18,2g
Fett: 5,7g
Kolhydrater: 28,9g
 
Gainomax innehåller:
 
Kcal: 250
Protein: 20g
Fett: 1,3
Kolhydrater: 40g
 
Det är omöjligt att få dem att stämma överens men det blev rätt så bra trots allt. Matsedeln är till en 25-årig kille som styrketränar och skall äta 4500kcal/dag - vilket är en hel del. Men jag fick ihop det till slut.
 
Nu måste jag gå träna - är helt soggig i huvudet och behöver få ut lite - energi!
 
 
Motsvarigheten med jordgubbar och vatten =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0