18/10 2012 Ett långt uppehåll

Efter ett långt uppehåll från bloggen är jag kanske tillbaka. Jag har varit sjuk och äter fortfarande medicin mot lunginflammation, hosta och astmamedicin för att vidga luftrören. Det har varit en jobbig period då jag inte är vad vid att vara sjuk. En av mina kära systrar frågade mig vart jag hade gjort av immunförsvaret. Det var en klockren fråga - jag vet faktiskt inte. Från att ha varit en överfrisk person i nästan hela mitt liv har jag nu gått igenom en jobbig period av massa sjuk sjuk sjuk. Jag får väl nästan säga att jag inte varit helt frisk sedan jag stukade foten i slutet på augusti - så under snart två månader har jag varit borta från det liv som jag normalt sett lever.
 
Jag saknar träningen mest av allt, att ha energi över till att göra onödiga saker som att rensa bland kläder eller se på TV. Jag har dock jobbat, 50%. Sedan har jag ju även pluggat - kolhydrater, fibrer och fetter. Nu är det proteinernas tur men jag har tappat all energi - har ingen koncentration och inte heller någon motivation. Det enda som jag egentligen orkar göra är att läsa - jag har läst två av Johan Theorins böcker under min sjukdomsperiod. Den första heter "Skumtimmen" och den andra heter "Nattfåk". De utspelar sig på Öland och är otroligt spännande och det är som Theorin själv säger - Öland får en egen karaktär i böckerna. Så fort jag orkar skall jag läsa "Blodspår" som är den tredje boken, den fjärde har ännu inte kommit ut. Jag kan i alla fall varmt rekommendera böckerna till dig som gillar spänning och även inslag av det övernaturliga. Jag är ju uppvuxen med berättelser om det övernaturliga så det var ett oväntat positivt inslag, speciellt i "Nattfåk". Jag tycker det är mysigt att Theorin berättar om han har skapat en karaktär "Gerlof" som på något sätt är hans egen morfar. Han säger att det är hans sätt att få träffa honom eller hålla honom kvar fastän han varit död under många herrans år. Det säger en del om vem Theorin är.
 
Ja, kanske är det dags för mig att fortsätta skriva på min egen bok. Den är tekniskt sett färdigskriven men jag måste redigera för att skapa liv. Kanske är det den perfekta tidpunkten för att göra det nu!
 
 
Likt en Dahlia vill jag blomma men ibland behöver jag hjälp på traven!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0