1/8 2013 En tyst morgon och en fartfylld dag...

Klockan är nu exakt 08.06 och det är alldeles tyst omkring mig. Alla sover förutom jag. Jag har varit vaken sedan 07.30, vaknade av att jag var så enormt hungrig. Men nu är magen lugn igen, havregrynsgröt med linfrön, kruskakli, mandelmjölk, mosad banan och ekologiskt jordnötssmör ligger nu som ett varmt täcke däri. Chaiteét sitter jag fortfarande och smuttar på.
 
Det är snart dags att ge mig ut på en liten runda. Jag är ännu osäker på vad det blir då jag inte riktigt vet hur knäna mår än. Båda mina knän är tejpade och det vänstra känns oerhört bra. Misstänker att det är en inflammerad slemsäck som spökar där, precis som i höften. Men tejpen, rocktape använder jag just nu, lyfter liksom upp knät och tar bort det som eventuellt retar mot slemsäcken. Förhoppningsvis kan detta påskynda läkningen. Dessutom skall den öka blodcirkulationen. Det är ju svårt och vet om man kan tro på allt nytt som kommer men eftersom jag har gått från att ha skitont till att faktiskt inte känna något alls i vänster knä så kan man ju inte annat än hoppas i alla fall. Höger knä är nog bara överansträngt och snedbelastat sedan simningen. Igår kunde jag inte alls gå på det benet (ja, alltså jag kunde inte gå som vanligt) men idag känns det mycket bättre. Så det är förmodligen det som är kruxet med det knät. I höst kommer jag verkligen satsa på att bygga upp alla muskler som stöttar knäna - det blir absolut prio ett tillsammans med bålträning för ryggen som jag ju haft problem med sedan jag var sådär 16 år.
 
När man går upp så härligt tidigt som jag gjorde idag hinner man med himla mycket. Jag har hunnit äta, måla naglarna, läsa löpartidning, uppdatera facebook och instagram och nu sitter jag här och bloggar. Jag älskar att få massor gjort på morgonen, då är jag som piggast...
 
Ja sedan tänkte jag lägga upp massa bilder men det går inte att ladda upp dem så det får väl vara så.
 
I eftermiddag skall vi titta på lägenhet och eventuellt åka till Freeport och shoppa - jag skall köpa en regnjacka inne på HH (Helly Hansen) som jag kan ha i höst. Jag har ju Barbour-jackan som jag kan ha på mig men det känns lite som att jag vill ha den till lite snyggare (lätt att det inte kommer bli så men men)!
 
Ja nä, nu måste jag ge mig iväg om jag skall hinna =)
 
Uppdatering:
 
Bra och väldigt enkla stretchövningar från Runners World
 
Det blev naturella naglar idag - på händerna blev det fint men på tårna blev det väl sådär. Eller ja, på en nagel blev det sådär eftersom jag tekniskt sett inte har något nagel där haha. Sådant är livet när man väljer löpning  som träning.
 
Å så drömmer jag ju fortfarande lite om att springa midnattsloppet i GBG - tänk vad härligt att springa på kvällen....ååååå dröm dröm dröm!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0