7/8 2013 När man bara gör det...

Igår kändes som en lång dag då allt bara gick emot mig. Det är sådana löjliga saker som att jag laddade ner Photoshop på Polska eller att mitt lilla hjärtegryn LLoyd drog extra mycket. Jag hade nog bara sovit lite halvkasst. Men trots denna löjldåliga dag bestämde jag mig för att löpträna på kvällen. Jag kunde inte ge mig iväg fören klockan var efter halvnio men det var verkligen skit i samma. Jag var tvungen att ha tänket "Nu skall jag ut å springa oavsett om det är lite halvsent". Så jag gjorde det. Det går ju fortfarande väldigt sakta men det är ju ett medvetet val jag gör.
 
Igår fokuserade jag på att luta bröstkorgen lite framåt/nedåt för att få bättre fart (ja, fart och fart men ni fattar). Stegen skulle vara korta och snabba istället för långa och höga. Svanken skulle skjutas ut, rumpan hållas in och likaså magen. Ja det blev liksom så att jag skulle fokusera på att utveckla min löpstil. Det gjorde ju att jag egentligen inte funderade så mycket på om det var jobbigt eller ej. Jag sprang bara 4km men ändå. Jag springer ju kortare rundor nu för att inte belasta mina knän så fantastiskt mycket.
 
Det var en bra runda, jag hade såklart känningar i båda knäna men efter ett tag så gör det inte lika ont. Jag valde dessutom att springa otejpad - jag ville testa och se hur det gick helt enkelt. Men jag skall nog inte alltid springa otejpad men ja, igår orkade jag inte tejpa om helt enkelt.
 
Klädseln var sval och bekväm:
 
 
Standardskorna från Asics i modellen Gel Foundation för mina överpronerande fötter.
 
 
Shorts från Nike och kompressionsstrumpor (som är to die for) från Gococo. Dessutom ett extra plus i kanten - stort blåmärke på låret haha.
 
 
En helt vanlig skön, tunn T-shirt från Nike. Jag gillar V-ringningen i halsen och att materialet är så mjukt. Det gör att T-shirten känns så sval.
 
 
Sedan har jag ju "magväskan" från Spibelt som jag bara älskar - den ser liten ut men jag får utan problem plats med nycklar och I-phone. Love it! (Alltså det är ju inte smickrande med shorts haha, men sjukt sköna är dem)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0