20/12 2013 A New Year is coming...

 
Löpning, löpning och löpning. Det är mycket löpning i mitt huvud just nu kan jag säga. För ungefär 10 veckor sedan satte jag upp en löparmål och det gick helt okej till en början men så efter runt 8 veckor så märkte jag av den minskade energin. Så jag la ner under ungefär 1,5 vecka. Men så i måndags bestämde jag mig för att köra det som jag hade kvar att springa under resterande 2 veckor som det är av det här året. Den här veckan har sett ut såhär än så länge:
 
Måndag: 6km
Tisdag: 5km
Onsdag: vila
Torsdag: 7,5km
Fredag: vila
 
Detta innebär att jag i nuläget har 58,5km kvar att springa och om jag inte räknar idag så måste jag ta mig i mål på 11 dagar. Planen ser ut såhär:
 
Lördag: 8,5km
Söndag: vila
Måndag: 7,5km
Tisdag: Vila
Onsdag: 7,5km
Torsdag: 5km
Fredag: 8km
Lördag: vila
Söndag: 10km
Måndag: vila
Tisdag: 12km ---> MÅL!!
 
Ja, vi får se hur det går. Jag har sagt att minsta lilla skadekänning jag får och jag lägger ner men än så länge har jag bara fått träningsvärk (bara liksom haha - det gör grymt ont). Jag försöker att springa på mjukt underlag så mycket som det bara går. I vanliga fall springer jag nästan enbart på asfalt and guess what - that aint good?! DEt tar hårt på såväl knän som höfter och fötter så jag försöker förändra den dumma vanan. Dessutom är stranden (där jag springer en del) rätt packad nu....sanden då alltså, vilket gör att det inte är lika jobbigt som att springa i eller på lös sand. Men lite asfaltslöpning är det svårt att undvika - men som sagt, till största del mjukt underlag om det går. Jag har ju fortfarande några dumma och envisa kilon som måste väck eller ja, lite fett måste bort och lite muskler måste byggas. Det är bara så det är och det finns inga genvägar - ingen svält och ingen överätning!! Bara sunt förnuft och till största del nyttig mat. Jag kommer aldrig bli överstrikt med kosten - jag har provat på det några gånger och det handlar inte om att vara disciplinerad utan snarare fixerad....vissa klarar det, men jag är inte en av dem. Blir ovanorna just det dem är "ovanor" och inte "vanor" så är det inga problem. Framförallt är det viktigt att man gör en sådan här sak för sig själv och inte för någon annan. 
 
Well, nu skall den här sletna "donnan" slänga sig i en varm dusch och prova lite nya produkter som kom i brevlådan igår. Jag har ju klippt page och måste verkligen se till att ta hand om mitt hår och det skall kunna växa sig friskt och långt. Nu tror jag iaf att allt det blekta-färgade-blekta-färgade osv. är borta och det hår som jag nu har på huvudet är rätt friskt. Men det krävdes flertalet centimeter och jag var helt säker på en grym ågren efteråt - men den har inte kommit än iaf. Så thumbs up!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0