4/1 2013 Sleepless running girl!

Ja men så ligger man här helt sömnlös. Jag tror att jag har vänt litegrann på dygnet. Men det blir nog bra, jag brukar somna till slut.

Jag har varit ofantligt slö idag, slarvat med maten (as in inte ätit så mycket under dagen) vilket till slut ledde till huvudvärk som vägrade ge med sig. Men jag var för slö för att orka ta tag i pch laga mat. Allt börjar väl egentligen när man sover för länge. Så tänkte jag sova lite till på eftermiddagen (bra resonemang, jag vet) men fick någon slags information av hjärnan att drt var dags för en löpartur. Vips hade jag massor av energi. På med löparkläder, skor och synlig reflexväst och in åkte hörlurarna. Pulsmätaren på, spotify "Prinsens minne" igång och RunKeeper startad. Det var rätt gött. Jag sprang lite mer än 6,5km på runt 48 min. Tiden bryr jag mig dock inte om. 500 kalissar brända sådär tjoff poff. Nä, så ska jag inte säga - det är himla lätt att trycka i sig 500 kallisar med tanke på att jag är ett sockermonster. Men att det tar 48 minuter att bränna av något som jag kan trycka i mig på typ 10 min ger en lite perspektiv men jag är ingen förespråkare av svältkurer, believe me. Men jag klarar mig ju fint utan godis och chips.

Första kilometern gick helt okej, förutom att jag var tvungen att stanna för att lossa på skon på den fd stukade foten. Den är fortfarande inte som höger fot men lossade snören gjorde susen. Efter ett par kilometer till rusade pulsen upp till över 180 och vägrade att dala. Så jag fick gå typ 30meter för ett pulsras. Sedan körde jag på i princip hels rundan men hjärnan fick jobba på hårt. Det var mer en mental runda och ärligt talat var det riktigt jobbigt. Uppförsbacken på tillbakavägen var pruttjobbig och jag fick gå några meter även där. Men det är faktiskt något jag har släppt lite på, att faktiskt tillåta mig själv att stanna om något gör ont, känns fel eller om pulsen rusar. Förr har jag manat på mig själv att jag måste klara den planerade rundan utan att stanna en endaste gång. Låt mig bara säga såhär, jag är sjukt duktig på hjärnpress - det är så jag lyckas med träningspass som min kropp rent fysiskt egentligen inte klarar av. Knäppt och bra på samma gång.

Efter rundan tog jag ett bad i två timmar, såg en film och sedan lagade jag kycklingfilesluffs med spagetti - 1 portion!! Perfekt portion och gott var det.

Nu är väl tanken att jag skall sova och ja, jag får väl göra det då!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0