24/7 2013 När man faller och tar sig upp igen...

När man är inne i ett träningsflow som känns väldigt bra, där man har en plan och allt fungerar ungefär såsom det skall, är det oerhört surt när man får ett bakslag i form av förkylning och hosta som vägrar att ge med sig. Man blir som paralyserad eftersom man vet om att det är kort tid kvar till loppen man skall springa men man vet också om att man inte kan träna - det går inte. Gör jag det så blir det bara värre och risken att jag inte kommer kunna springa alls ökar enormt.
 
Nu har jag inte tränat sedan den 17:e juli och då menar jag - inte ens en promenad. I början får jag sådan ångest att jag knappt vet vart jag skall ta vägen. Jag faller i en svacka och bara lägger ner allt som jag vet att jag mår bra av såsom god kost, mycket sömn och massor avskön stretch. Nu, först efter ungefär fem dagar har jag börjat hitta tillbaka till den goda mentala hälsan igen och sakta men säkert börjar även influensan försvinna.
Nu har jag till och med så pass bra tankeverksamhet att jag tänker vila veckan ut för att undvika att influensan blossar ut igen - jag skall vara helt frisk när jag kör igen. Då har jag möjlighet att köra två veckor fullt ut, sista veckan innan loppet måste jag ta det lugnt för att orka genomföra löpningen som jag egentligen inte har fysiken till att utföra. Men visst är det väl konstigt, jag kan inte ta en mental svacka i form av en fökylning men att ta mig runt 21km, fast jag inte har fysiken till det, det kan jag mentalt bara övertala min hjärna till att klara av. Löpning handlar ju inte bara om fysik utan också väldigt mycket om mental inställning och den får jag väl säga att jag inte INTE har!
 
Lite nya skor har jag inhandlat från Wiggle samt massa annat smått och gott.
 
 
Asics GT 2000 - skon var så himla lätt och detta blir definitivt min loppsko. Den ser typ likadan ut som min nuvarande Gel Foundation men ja, det är lite i färgsättningen som skiljer. Båda modellerna är hur sköna som helst men denna kändes som sagt lite lättare och därför blir det min loppsko.
 
Skor från Asics - perfekta för mina pronerande fötter. Det är samma modell som ovan men i gortexmaterial för att man skall kunna springa när det är blött också.

 
Ett nytt bälte att ha Iphonen samt tuggummin i - det ser aslitet ut men fickan är större än man tror och töjbar. Plus att själva bältet sitter som gjutet runt midjan utan risk för skump. Jag har ett vätskebälte redan och det fanns faktiskt ett kombinerat som man kunde ha vätskeflaskor i men jag ville testa detta först.

 
Tejp för att stötta upp mitt ena knä samt ena fotled. Har provat på flera tejpsorter men jag kan ju säga att efter att ha tejpat min älsklings smalben idag (benhinneinflammation) så är ju detta tejpen för mig.

 
Bästa produkten för oss som vill kunna springa i korta shorts men slippa skavsår på insidan av låren eller på insidan av armarna som räfflas mot en söm på träningstoppen. Det är bara att smeta på precis som med en deo och ge sig iväg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0