29/7 2013 Första löparpasset efter långvila...

Jag blev ju alldeles tokhostig för ungefär 1,5 vecka sedan - vilket satte stopp för träningen. Inte helt bra känner jag. Men idag körde jag mitt första löppass efter denna vila. Jag löpte/gick 3km - fick kramp i magen efter 1,5-2km och sista 0,5km fick jag gå helt och hållet. Det gick liksom inte att stoppa det magonda och så är det ibland. Det är bara och acceptera och preppa för nästa pass. Men jag måste erkänna att jag är väldigt rädd för halvmaran som sker om mindre än tre veckor - jag är väldigt orolig över att jag inte kommer att klara det.Jag är absolut inte orolig för vad folk skall tycka och så - jag har ju haft problem hela våren och jag talar ju väldigt öppet om vilka lopp jag skall springa och så men det betyder inte att jag inte oroar mig över hur jag skall klara av att genomföra att jag planerar att utföra. Det är en sak i tanken och en annan sak att faktiskt göra det. Förra året gick det ju inte så snabbt men jag klarade ju det och det gick nästan lite för lätt - mycket lättare än jag hade föreställt mig att det skulle gå. Detta året har ju inte precis gått så lätt, Växjöloppet gick ju verkligen inte lätt och hela våren har jag tampats med höftproblem. Dessutom hade jag den förbannade fotleden förra hösten och hosta hela vintern känns det som...men det skall jag inte gnälla över nu, verkligen inte. Men ja, jag ville väl bara skriva av mig om min oro.
 
Jag använde iaf mina nya löparbrallor från Under Armour idag - supersköna och dem satt verkligen jättebra. Sedan hade jag som vanligt mina Asics Gel Foundation för mina överpronerande fötter. Very good stuff! Här är en halvdan bild på dem och här kan du köpa dem om du önskar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0