5/7 2013 Detoxandet sker i full fart...

Jag har startat en detox. Det gör jag nästan var sommar och ibland även vid en annan tidpunkt under året. Det är när jag känner att kroppen är i obalans och jag behöver en "omstart" (som om jag vore en maskin haha)!
 
Jag började iaf i måndags, men eftersom vi hade flyttdag då så gick det sådär vilket gjorde att jag bara drack drycken och te under förmiddagen. Men sablar i bananer vilket fart det blev. Under lite mer än en timmes färd med bil var vi tvungna att stanna tre ggr eftersom jag var tvungen att kissa. Helt otroligt med vätska jag har bundit i min kropp, för det är bara vätska som frilöses i början.
 
Men i tisdags var jag igång på riktigt, 1,5l detoxdryck och tre olika tesorter att dricka vid tre tillfällen under dagen. Jag dricker då såklart: morgon, lunch och kväll. Jag var riktigt trött i tisdags och som tur var ville min lilla valp också sova massor. Till lunch kokade jag ihop rödbetor, svag buljong, broccoli och ärtor till en tjock soppa. Jag fick frågan om den var god och svaret blev ungefär "En köttbit är god, soppan är ätbar". Men att det smakar guddomligt är inte alltid det viktigaste för mig. Jag vill inte drivas av god mat även om jag älskar att äta god mat. Ibland vill jag trycka i mig saker som jag vet att min kropp och mitt sinne mår bra av. På kvällen gav jag mig ut och sprang 1 mil, dels på stranden, dels på asfalt. Efter 3km tänkte mitt dumma nöt, "Ja men nu har du ju bara 7km kvar till en mil så det är väl bara å springa på". Jag vet inte hur jag resonerar med mig själv ibland men jag lyckades ta mig löpandes 1mil iaf så det var rätt gött. När jag kom hem blev det en proteindrinksblandning mellan whey-protein och casein eftersom klockan var närmare 21.30 på kvällen. Jag orkade faktiskt inte äta något mer än melon till det.
 
Igår onsdag var jag hungrig som en som inte sett mat på år och dar vilket innebär att lite alltmöjligt slank ner i muntratten. Men jag kände lite som "whatever" och körde mitt race liksom. Det var inte i närheten av så mycket som jag i vanliga fall hade lyckats trycka i mig så även om vanan ATT trycka i sig fel föda så tryckte jag inte i mig den mängd jag i vanliga fall skulle kunnat göra - känns oerhört bra måste jag säga. En bra och långsiktig förändring där. Klapp på axeln. På kvällen gick jag ut på en promenad, det blev 9,8km eftersom jag ringde mamma och snackade - det var ju hur gött som helst. Jag tänkte inte ens på att jag gick så långt fören jag tittade på Runkeeper i efterhand.
 
Idag har det gått superbra såhär långt. Frukosten bestod av musli med mandelmjölk och te och förmiddagsmålet bestod av vattenmelon. (Mindre bra att äta vattenmelon under detox om man inte är nära en toa - konstant kissande.) Nu har jag precis ätit en halv sallad till lunch med: sallad, paprika, minitomater, gurka och tonfisk samt massor med balsamvinäger och olivolja på - inga kryddor. Det känns kanon. Jag äter upp resten av salladen innan det är dags för Gyllene Tider i Halmstad - så himla kul.
 
Ja sedan blir det ju en massa små promenader med lilla Lloyden - han är ju för go. Vi brukar gå ner på stranden och promenera och han bara älskar att gräva och springa runt och ruska på huvudet med tång i munnen haha. Så himla söt verkligen. Idag fick han dessutom leka med en 2,5-åring flattehane från Norge. Dem hade så himla kul trots den massiva storleksskillnaden. Synd att jag inte tog kort. Men det gjorde jag i tisdags när han lekta med bordercollien - dem hade också sjukt kul!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0