20/6 2013 Regnig promenad efter en kopp te!

Då var det torsdag igen, känns hur underligt som helst att jag inte går och jobbar var morgon. Men jag antar att det är en vanesak. I morse var jag riktigt trött. Man sover ju inte precis som en stock när man har en liten valp som måste upp och kissa ett par gånger per natt. Jag vaknar hellre och tar ut honom så att han lär sig vart han skall kissa och jag måste säga att han är superduktig.
 
Vi gick upp ganska tidigt i morse, jag kokade en kopp te och hällde upp lite helt vanliga corn-flakes och satte mig på trallet ute på baksidan med valpen. Det regnade lite smått men var ändå varmt. Det är så himla mysigt att sitta under taket när det regnar ute. Valpen leker och busar medan jag försöker få i mig lite frukost. Jag är inte precis bäst på att laga mat nu när jag har honom. Man glömmer helt enkelt bort att äta. När han sover sover jag också (ibland) och ibland sitter jag vid datorn där jag försöker slutföra några projekt jag håller på med. Men igår slängde jag i lite grönsaker, buljong och vatten i en gryta och gjorde en rejäl laddning med soppa. Enkelt att värma och bra för min kropp. Har faktiskt tappat sötsuget under den senaste veckan som varit - var helt crazy veckan innan så det är stor skillnad. I alla fall, efter frukosten tog jag med lilla valpen ut på promenad - vi lekte sök i regnet och nu sover han som en stock!
 
Löpningen går det sådär med. Jag vet inte alls hur jag skall lyckas med halvmaran i Halmstad i sommar men det får lösa sig. Jag var ute och sprang i måndags kväll - det var tungt men kändes ändå helt okej efter att ha haft ett uppehåll på (?) okänd tid. Jag vet om att jag behöver ta tid till min egen träning och det kommer jag att göra - men jag får helt enkelt göra det när min sambo är hemma. Det gäller att planera.
 
Nä nu skall jag försöka få i mig några äppelklyftor innan valpen vaknar - dock hade jag hellre tryckt i mig den här haha!
 
 
Mumsig macka från en restaurant i NY - do not remember the name of it!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0