23/6 2013 En perfekt start på dagen!

I morse blev jag väckt av lilla grynet som ville upp och gå ut. Klockan var då 06.00 och vi gick en liten promenad. Han älskar att gå i högt gräs och bara plöja sig igenom, rulla runt och tugga på stråna. När vi kom hem gick vi och la oss igen. Han vaknade sedan vid 8-tiden och fick mat av M. Jag låg kvar i sängen tills klockan var 9.00.

Igår hade jag planerat att ta en löptur idag men jag kände inte för det utan körde istället en PW på stranden där jag även körde utfall och korta backlöpningsövningar i dynerna. Helt underbart och jag kände mig sådär lagom slut efteråt. Tanken är att jag skall springa halvmaran i Halmstad i Augusti men för att kunna göra det skall resterande 6,8kg väck väck väck. Har hittills tappat sammanlagt ca 4,5kg, har 2,8kg kvar till förra årets halvmaras vikt. Men detta året vill jag alltså tappa ytterligare 4 kilo - MINST! Givetvis går jag inte helt efter vikt. Jag känner också av hur formen är vilket är enormt viktigt för mig. Jag kan inte köra någon svältkur (vilket jag inte heller förespråkar) men jag är rätt strikt eftersom jag verkligen vill nå mitt mål för att kunna köra fullt ut.

Ja, jag kör då inte bara löpning eftersom jag varit skadad. Jag vågar inte riskera fler skador, inga fler stukade fötter och inga fler inflammerade slemsäcksr i höften. Den kortisonsprutan vill jag inte genomlida igen. Därför kör jag, förutom löpningen, PW:s, styrka för ben, bål, armar och axlar - plus att jag kör smidighet i form av utfall, hopp, sidolöpning etc. Jag måste vänja kroppen vid olika sorters påfrestningar för att formen skall bli den bästa.

Bilder får jag ladda upp senare...dålig täckning här vid havet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0