24/3 2012 Running makes my heart bounce.....

Jag har en endaste gång provat att dricka kaffe för att bli pigg inför ett löparpass - det gick sådär. Jag kunde springa 3 km och sedan klappade magen ihop fullständigt. Jag fick i princip smyga hem för att lugna min stackars mage. Lesson learned well, nu dricker jag inte kaffe om jag absolut inte behöver. Men så har jag funderat, koffein är ju rätt så bra men inte i kaffeform. Så nu har jag köpt koffeintabletter på apoteket, dem kostar nästan ingenting för 30 tabletter. Jag är väl inte precis den som gillar att stoppa i mig medikament av olika slag men jag tycker att det kan vara värt att prova. För om jag kan slippa få ont i magen, så som jag får av kaffe, så kan det lätt vara värt det. Många dricker ju just kaffe för att få fart på magen men det är inte mitt problem om man säger så. Härlig information jag delar med mig av nu.
 
Man kan i alla fall ta 1-2 tabletter 3 gånger dagligen. Jag har tog två till frukost och två till lunch. Jag tänker inte ta fler idag. Frukosttabletterna kände jag inte av direkt, alltså jag fick kanske mer energi, svårt att bedöma men jag kände mig inte precis piggare. Men nu, efter lunchtabletterna, känner jag energi ända ut i fingertopparna. Lite läbbigt faktiskt. Det är så jag upplever att träningsfolk beskriver att Celsius fungerar. Men Celsius gav mig ingen energi what so ever. Dyr och onödig om man frågar mig. Så jag kör nog faktiskt på koffeintabletter vid behov framöver, så får vi se om jag får mer energi eller om det bara är nu i början. Det är ju lite dubbelmoral hos mig när jag skriver att jag behöver energi för egentligen är jag extremt full av energi i kroppen men slut i huvudet av solen, våren, jobbet.....svårt att förklara. Jag behöver något som hjälper mig att använda den extrema energi jag har, ja jag kan inte beskriva det bättre än så. Dessutom har jag varit så off och rädd sedan jag stukade foten i augusti förra året, det var ett sådant förbannat bakslag men jag har lärt mig min läxa - vila minst 1 vecka efter det att du har sprungit ett lopp på 21km för första gången och inte precis har fysiken till att egentligen klara av det. Gå alltså inte och träna Zumba (som jag för övrigt älskar men inte har tränat sedan stukningen) fören kroppen fått vila ordentligt.
 
Ja, sedan var det ju dags att beställa nya skor från ASICS. Jag beställer från England eftersom priserna är bättre. Man måste betala dem direkt men det har fungerat bra de gånger vi har beställt. Eftersom löpningen är något som jag känner får mitt hjärta att dunka är det värt att lägga ner lite extra på ett par bra löparskor, men man behöver ju inte betala mer än man behöver. Jaja, rabbel, rabbel - dags att göra något vettigt.
 
Lite inspo:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0