26/3 2013 När huvudet inte mäktar med!

Jag är fullt medveten om att jag är en person som hela tiden måste hålla mig själv lite tillbaka. Jag vet om att jag är en person som behöver vara mycket för mig själv och det håller jag hårt på. Men just nu är min hjärna överfull och det går inte att få ro till att göra något för huvudtaget. Jag har träningsvärk sedan mina 8 km i söndags och det stör mig något så sjukt mycket. Om en månad skall jag springa mitt första lopp, en mil och nu kan jag inte springa 7km utan att få träningsvärk? Hur kommer det gå? Å så skrivandet, jag har all denna tid eftersom det är lov men jag får inte ro för huvudtaget eftersom jag bara vill träna och jag tycker att det jag har skrivit är så dåligt och banalt att jag vill kräka på hela boken. Jag har stor lust att bara trycka ner den i den virtuella papperskorgen och bara glömma att den någonsin skrivits. Jag vet att jag måste redigera, jag hatar att redigera. Blääää på allt just nu. Kanske är det huset som gör att jag inte får ro? Kanske är huset för stort? Kanske behöver jag ett minikrypin där bara jag, datorn, en fåtölj och en säng får plats. Ja, kanske är det de jag behöver. Men nu har jag det inte så. Jag blir så sabla förbannad på mig själv över att jag skall vara så sabla virrig. Nej, jag får ge det ett nytt försök ikväll när det är mörkt. Det är precis som att hela världen känns lite mindre när det är mörkt. Men jag är så stressad att jag får panik. Så stressad över att jag berättat för någon över huvudtaget att jag har skrivit en bok eller ett manus som kan bli en bok. Varför gjorde jag det? När andra vet blir jag bara mer stressad över vad andra tänker och tycker. Jag måste verkligen försöka hålla saker inombords i fortsättningen tills jag är nöjd och allt är klart!
 
Ja, det får nog bli en löprunda nu!
 
Jag saknar New York som en annan galning.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0