30/8 2014 About to become...

Då är det snart ny månad och det är bara några få dagar kvar tills dess att vi äntligen blir husägare. Hur underbart det känns går inte ens att beskriva! Ett jobb har jag också lyckats införskaffa mig och en hunddagisplats till vår älskade lilla kille. Jag kommer jobba 80% och kommer hämta skrutten direkt efter jobbet så att det inte blir så långa dagar för honom. Men personalen på dagiset verkar helt underbara så Lloyd kommer stortrivas, det är jag övertygad om. 

Allt börjar fall på plats och med tanke på att jag kommer arbeta 80% så kommer jag ha tid till att skriva massor, umgås med pluppen och även träna. Yej på att livets alla bitar håller på att falla på plats. Det är nästan så att man är rädd för att livet känns för bra. Det känns även skönt att jag kommer kunna skänka mer pengar till cancerforskning samt hjälpa till med en slant eller matkassetill någon som kan komma att behöva det. Hur underbart? Att kunna dela med sig är banne mig en gåva!! 

Idag ska vi iväg till en gårdsbutik för att handla godis till pluppen samt lite middag. Maten denna veckan har varit dålig utöver det vanliga och det är inte likt oss men det har varit fullt upp med allt som skulle ordnas inför flytten. Så ikväll blir det bra mat deluxe - kött, avocado och något mer gott i grönsaksväg. Nomnom!! Men vi har inte ätit godis/snacks eller bakelser på....typ 23 dagar!! Känns underbart och suget är faktiskt heeeeelt borta nu!! 

Well, nu måste kag proppa i mig mitt te och göra i ordning mig!! Lite shopping blir det efter gårdsbutiken. Jag behöver en kofta. Har skjutit på det i två år sedan jag krympte min finaste kofta i tvätten till barnstorlek. Klädsorg på den! 


Gmmal shoppingbild med min underbara mor <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0