7/8 2014 Mer än halva året har gått...

När 2014 startade lovade jag mig själv att anamma alla mina kunskaper om kost och hälsa. Jag måste ta en sak i taget och köra all in när det gäller det jag kommit överens om med mig själv. Men 2014 blev inte riktigt som planerat. Vårt husletande fortsatte och när vi inte hittade något hus eller förlorade budgivning efter budgivning gav jag liksom upp lite grann om livet. Livet stannade upp och för mig handlade det enbart att ta mig igenom en dag i taget. Jag har inte varit deprimerad men jag har mått uselt, inte haft tillgång till gym och varit låst i en liten håla där jag inte känner någon alls. 

Men nu har vi funnit ett hus och vi flyttar inom kort. Gnistan är tillbaka och det är dags för mig att anamma mina kunskaper åter igen. 

Mitt första mål det här året var att äta mindre snabbmat, mer grönsaker och helt enkelt hälsosammare mat - all in. Detta har jag lyckats med finfint! 

MEN jag har inte haft några krav på att sluta äta godis, chips, kakor och dylikt. Precis som jag har skrivit tidigare fyller dessa livsmedel en tröstande funktion och ja, det är precis vad de har varit för mig. Men nu gör jag slut....med tröstande livsmedel. Jag vill bli och leva hälsosamt rakt igenom och det hela startade idag. Nu är det så att det inte gäller i 30 dagar eller 1 år....nu är det för livet! Jag väljer livet och jag vill ge min kropp, varenda liten cell, allt den behöver för att må bra på alla håll och kanter! Idag var dag 1 och ja, jag hade kunnat äta godis säkert 5 gånger idag men det har jag ej gjort. Jag har gjort en plan och sökt efter alternativ till godis etc och jag är faktiskt rätt så övertygad att om jag bara tar mig igenom de första 60 dagarna så blir det inte ens ett problem sen. Men de första 60 dagarna är tuffa som jag vet inte vad. Det är ju ett beroende, ett sockerberoende. Men nu vill jag leva såhär och då tänker jag också göra det! Klapp på axeln! 

Lite matinspo från året: 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0