23/2 2014 Slut på internet men härlig löpning...

I lördags morse när jag skulle kika lite på min fina I-pad (ja, jag tycker den är jättefin även om en sådan är vardagsmat för många. Det är inte vardagsmat för mig att ha en sådan dyrgrip) så funkade den inte. Jag har seriöst gjort slut på allt mitt internet denna månad, 30GB bara sådär?! Well, det gjorde nog inget då man faktiskt ibland kan bli extremt låst och vill vara uppkopplad hela tiden. Nu är det ju så att jag har en I-phone med internet också samt en dator med sticka med ett par GB så jag klarar ju mig. Men I-paden är så otroligt enkel och behändig och datorn använder jag mest till skrivande, pluggande samt bildredigerande och telefonen är så slö så den blir det mest ringande och sms:ande med. I-landsproblem deluxe. Jag har klarat mig och tycker att det har varit en otroligt bra helg - nästan utan internet!
 
Löpningen har gått riktigt bra den här veckan, mitt benproblem (som främst är inomhus i barfotatillstånd) har jag löst med inneskor. När jag löptränar känner jag i princip ingenting så 20km har jag klarat av den här veckan. 5km, 12km och 3km idag. De där 12 kilometrarna skulle egentligen också vara 5km men det kändes bra så vi fortsatte. Jag var till hjälp då min älskling behöver springa i ett långsammare tempo pga hans fd stressfraktur - s¨å då är det perfekt att springa med mig - jag är ju då verkligen inte någon snabb löpare. Men 20km sammanlagt på en vecka är jag riktigt nöjd med. Jag kämpar fortfarande med att hitta en distans per vecka som är normalitet för mig. Alltså, kan jag springa 20km per vecka eller är det för mycket? Eller kan jag springa mer. Vart skall jag sätta gränsen? Jag pratar givetvis om maxdistans för mig som tränad - när jag inte tränat på länge eller varit skadad så blir det ju inte mycket. Men när jag är tränad och är utan skador? Jag får helt enkelt testa mig fram!
 
Nu 'är det strax mat här - det skall bli riktigt gott - pytt i panna på älgkött. MUMMA!
 
Här har vi mina inneskor som jag använder nu - löparskor från ASICS, lightweight - funkar perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0