24/2 2014 Resefunderingar och allt annat i livet...

Alltså om någon fick ta ett skutt in i min hjärna över en dag...en spännande resa vill jag lova. Det är så mycket som pågår där inne under varenda vakna sekund - allt ifrån framtidsfunderingar till ångestfunderingar. Det ena leder ju inte helt sällan till det andra. Jag ser oftast mig själv som en väldigt glad person, försöker se glaset som halvfullt då livet blir bra mycket lättare då. Men nu är det mycket i bollen vilket gör att jag får svårt att sova, drömmer mardrömmar och bara har en så sablans hög hjärnverksamhet - det tar i princip över all energi och det blir svårt att fokusera. Jag vet inte hur få timmar jag har sovit inatt då jag vaknat av svettattack, vaknat av okända ljud, vaknat av att jag trott att LLoyd kräks (han gjorde det igår) vaknat av mardröm, vaknat av snark, vaknat av att LLoyd bytt plats i hallen.....å så skulle jag upp 5.30 för att hinna allt på morgonen. Nu trillar mina ögon igen när som helst men jag måste hålla mig vaken då jag vet att jag inte kommer kunna sova inatt annars. Så är jag ju en icke-koffeinperson vilket innebär att jag måste hålla mig vaken via min mentala styrka...not so much of that inside today. Pjuh!
 
Så skall vi ju då resa någonstans. I början var jag helt nojig med att lämna bort LLoyd under en vecka men efter typ tre veckors betänketid har jag vant mig vid tanken lite grann. Det känns dessutom skönt att kunna lämna honom hos uppfödaren som är världens underbaraste person. Där finns ju dessutom fler flattar, blandannat en tik som föddes en vecka före honom - världens sötaste. Så det har jag väl vant mig vid nu någorlunda - men jag kommer sakna honom så enormt mycket. Han betyder så otroligt mycket för mig vår lilla Plupp.
 
Resmålet? Ja det var just det. Vart skall vi åka? Jag är ju hudcancermonster så en resa till något varmt land för att sola känns inte riktigt som en bra idé. Barcelona är en idé då man ju egentligen både kan sola (om man vill det) och göra annat där. Det skall ju vara en helt otrolig stad dessutom. NY är ju det andra resmålet. Där har vi redan varit men vem vill inte åka dit igen? Älskar NY trots att jag i vanliga fall här hemma i Sverige inte gillar storstäder. Men NY är unikt och dit skulle jag kunna åka miljoner gånger....undrar om man hinner det under en livstid? (Välkommen till min hjärna som förmodligen måste räkna ut detta någon gång under dagen....lever man en miljon dagar?....nä det kan man väl inte....365dagar på ett år, man lever kanske....om man har tur....90år?......90 gånger 365....kalkylatorn.....32850dagar - så det är omöjligt) well, flera hundra gånger då, det låter väl mer resonligt) Flera hundra gånger vill jag åka till NY. Vad finns det mer för resmål? Västindien? Ormar....läbbigt!!! Dubai? Jag är dessutom sämst på geografi...måste plocka fram någon form av karta och kolla vart man kan åka. Budgeten är okej, vi har sparat lite pengar så en resa och vistelse där vi ja, inte direkt kan leva loppan men leva normalt typ och shoppa normalt. Men det är väl kul ändå? Jag är inte mycket för lyx även om jag gillar att kika på lyx.
 
Nä nu måste jag göra något vettigt. Jag inser att detta nog förmodligen är ett av mina konstigaste inlägg. Men detta är jag - inte för smart men inte heller för korkad - bara jag!
 
 
Lite flashbacks från förra året <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0