21/3 2014 Utvärdering - kosttillskott...

Under dagens 10km ville jag prova en energigel som jag inhandlat för ett tag sedan. De finns i sex smaker och jag provade CITRUS-BURST idag.
 
Energimässigt märkte jag skillnad, den kickade igång kroppen ganska snabbt. Jag hade medvetet ätit ganska lite innan jag begav mig ut just för att tömma energireserverna så att jag kunde se om den fungerade. Jag har ju dessutom promenerat med Lloyd en timme innan frukost så kroppen var liksom rätt tömd trots frukost (som då var lite mindre och inte så energirik). Jag valde att öppna gelen efter 5km vilket var rätt så perfekt. Jag måste ju erkänna att den inte var jättegod men ändå ätbar eller vad man skall säga. Men som sagt, ingen smaksensation. Dock fyllde den sitt syfte, att ge mig ny energi.
 
 
Såhär ser den ut och den kommer i ett storpack på kanske 20st skulle jag tippa på. Priset är runt 170kr vilket innebär att var liten förpackning kostar 8,50kr. Jag har köpt en annan sort innan men den kostade säkert 30kr. Visserligen var den lite större men inte 21,50kr större.
 
I det stora hela - ny energi men ingen smaksensation! Jag skall prova de andra smakerna och återkommer med smakupplevelsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0