21/3 2014 Utvärdering - nya löparskor...

Idag provade jag mina nya löparskor. Det blev lite oväntat 10km sammanlagt. Känns kroppen bra så fortsätter jag springa, får jag ont så stannar jag och går.
 
Det är väl egentligen inte det smartaste att springa lite längre i nya skor, men jag får sällan skoskav av gympadojor. Har nog aldrig fått det vad jag kan minnas.
 
Nike Lunarglide 5 är alltså modellen på skorna jag pratar om. De är lätta trots den lite tjockare sulan. Materialet känns levande, lite som att ha på sig en strumpa men utan att foten blir ostadig. Jag fick aldrig kramp eller ont trots att det var första gången och det känns lite som att springa på bomull. Nikes skor är så gungiga vilket är oerhört skönt för knäna. Jag sprang enbart på asfalt idag. Tror inte att jag tänker använda dessa för strandlöpning. Det finns även små reflexer om man vill springa när det är mörkt och något som jag tyckte var ett litet plus i kanten var att skosnörena var väldigt matta. Jag knöt ingen dubbelknut och snörena åkte inte upp en enda gång, något som annars brukar vara en problem trots dubbelknut. Jag är kort och gott kär.
 
Det enda negativa med skon är att den inte är riktigt så stabil för mig som pronerare men ändå tillräckligt stabil för att det skall fungera att löpträna längre i dem. Det är lite svårt att förklara. Jag har egna inlägg men fotleden känns ändå lite smått ostabil. Men allt som allt en kalasskön sko att löpträna i!
 
 
Hålfotssidan av skon...
 
 
Framifrån...
 
 
Utsidan av skon...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0