27/3 2014 Återhämtning och vätskebalans...

När jag går på gym är vätskeintaget inga som helst problem men efter ett löparpass kan jag utan problem glömma bort att dricka i flera timmar efteråt. Man dricker 1dl vatten när man kommer innanför dörren och sedan glöms det bort. Blir man torr i munnen? Ja! Dricker man då? Inte alltid.
 
Detta leder ofta till att jag får huvudvärk och känner mig allmänt håglös. Men NU har jag funnit lösningen på detta problem. ZERO är svaret. Jag häller alltid upp vatten innan jag ger mig iväg, antingen i en vattenflaska eller i ett glas. Sedan lägger jag en eller en halv ZERO i glaset/flaskan och ställer in i kylen. (Mängden beror på distansen.) På så vis fyller jag både på med vätska samt elektrolyter (som gör att man slipper huvudvärk) och det smakar gott vilket betyder att det är mer lättdrucket. Jag har allmänt svårt för att såväl äta som att dricka när jag har tränat. Men dagen efter är jag ett riktigt moffmonster. MEN den här lilla brustabletten kan jag alltså varm rekommendera!
 
 
Jag har smaken "Neutral" samt någon citrusaktig (grönt rör). De kostar inte särskilt mycket och och smakar inte heller något direkt men är guld värda!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0